MoodSummersession21-171.jpg

Yoga nidra

Deze lessen yoga nidra zijn toegankelijk voor iedereen…

 

Yoga nidra is een diepe vorm van yoga waarbij je lichaam in een stadium komt tussen slapen en waken. De bedoeling is om te leren net niet in slaap te vallen (al kan dat in het begin wel eens gebeuren en dat is prima). Yoga nidra kalmeert het zenuwstelsel, ideaal dus voor wie een druk leven leidt. Voor hen is het in het begin meestal wel een grote uitdaging om hun hoofd tot rust te brengen, maar net daarom zijn de resultaten enorm eens ze hierin slagen. Deze vorm van yoga is heel helend en geeft je lichaam de kans om te herstellen. Ideaal dus wanneer je lichaam het zwaar heeft of bij slapeloze nachten. Er wordt zelfs gezegd dat 1 uur yoga nidra hetzelfde effect heeft op je lichaam als 4 uren slaap.

We beginnen met 1 of 2 iets actievere maar heel toegankelijke houdingen om ons lichaam te activeren, om ons lichaam te voelen.

Dit wordt gevolgd door een korte ademhalingsoefening om op die manier ons lichaam al wat voor te bereiden om te ontspannen.

Daarna doen we een aantal heel ontspannende restorative yoga houdingen. Ik zorg er samen met jou voor dat je zo comfortabel mogelijk ligt. Vervolgens blijf je zo’n 5 tot 10 minuten liggen in een houding. Dit om het lichaam de kans te geven zich volledig over te geven aan de houding, de zwaartekracht zijn werk te laten doen.

Eindigen doen we tenslotte met een geleide meditatie en dit in een comfortabele, liggende positie.